Nádrže LPG pro přestavby na lpg
Nádrže LPG všech rozměrů a provedení pro přestavby automobilů na pohon LPG. Nádrže LPG, které zrovna nejsou skladem zajistíme do týdne přímo od výrobce za předpokladu, že konkrétní typ a rozměr nádrže LPG je běžně vyráběn. Existuje totiž řada rozměrů nádrží LPG, které jsou velmi málo používané a výrobci je nechtějí vyrábět na sklad z důvodu jejich stárnutí.
Nádrže LPG mají na sobě vyraženo datum výroby a od tohoto data „běží“ životnost která u nádrží LPG pro automobily je 10 let bez ohledu na to, zda taková nádrž LPG jezdí ve vozidle, nebo leží ve skladu u výrobce, nebo prodejce.
Válcové LPG nádrže do auta
Válcové LPG nádrže pro montáž do auta i na vnější části vozidel npř. jako podvěšená nádrž. Tento typ nádrží není tak často používán, protože téměř vždy zabírají místo v kufru automobilu a tím významně zmenšují užitečný objem zavazadlového prostoru.
Toroidní LPG nádrže do auta
Toroidní nádrž LPG je v současné době nejčastěji používaná nádrž LPG do auta při přestavbách na pohon LPG. Tyto nádrže LPG mají velkou výhodu oproti válcovým nádržím LPG a sice ve značné úspoře zastavěného prostoru v kufru vozidla. Toroidní nádrže LPG se montují do prostoru, kde bylo uloženo rezervní kolo. To se buďto úplně odstraní a namísto něj se vozí opravná sada pro pneu a elektrický kompresor, případně nádoba se stlačeným plynem, nebo je možné rezervu umístit do kufru a v případě potřeby můžeme rezervu dočasně vyndat, nebo přemístit.
Vnitřní toroidní nádrže LPG
Toroidní nádrže LPG s vnitřním multiventilem jsou určeny pro vnitřní montáž ve vozidlech. Nádrž LPG musí být umístěna v prohlubni která byla původně určena pro uložení rezervního kola ve vozidle. Většinou se jedná o prohlubeň v podlaze zavazadlového prostoru auta.
Tato nádrž je konstrukcí určena pouze pro montáž do prostoru rezervního kola v prohlubni podlahy kufru vozidla. Má multiventil umístěný ve středové části nádrže. Přívodní trubka plnění i trubka vedení k motoru jsou vyvedeny spodem vně vozidla otvorem, který zároveň slouží k odvětrání prostoru multiventilu. Z toho důvodu je na vrchní části středu nádrže osazen kryt který je opatřen gumovým těsněním a přišroubovn k nádrži tak, aby byla zajištěna těsnost a oddělení prostoru multiventilu od prostoru uvnitř automobilu. Tak je zajištěno, že při případném úniku LPG v prostoru multiventilu se plyn nedostane do vozidla, ale vždy odejde odvětráním do ovzduší. Tak je zajištěna maximální bezpečnost plynového systému.
Externí toroidní nádrže LPG
Externí nádrž LPG je konstrukcí určena pro montáž do prostoru rezervního kola v prohlubni podlahy kufru vozidla s tím, že příruba pro multiventil vyčnívá otvorem v obvodové části prohlubně pro rezervní kolo tak, že víceúčelový ventil se montuje až po usazení nádrže a je umístěn vně vozidla. Druhou možností je zavěšení nádrže pod podlahu vozidla, takže je celá vně vozidla.
Nádrž je připevněna ke karoserii dodanými šrouby s podložkami buďto do prohlubně pro rezervní kolo, nebo je zavěšena za střed pomocí šroubů pod podlahou kufru vozidla.